torsdag 18. mars 2010

SPRINGBREAK!

Vi har ferie på ferie! Ja, det tenker kanskje du, men som flittige studenter i et hektisk eksamenshelvete, så trengte vi absolutt litt "time-off". Du lurer på hvor vi har vært sier du? Vel, på lørdag reiste vi til Havana, Cuba. En opplevelse for livet altså..


Vi var på sightseeing busstur, som de ivrige turistene vi er, og lærte ganske jævla mye på den turen. Revolusjonsplassen, gamlebyen, og det moderne sentrum ble besøkt, og vi smakte byens såkalte beste mojito. Mojitoen er fra Cuba altså, og de var faktisk skikkelig gode der. De bruker visst et spesielt krydder oppi.. På dag 2 kjørte vi i en ekte amerikansk gammal bil, cruiste rundt langs kystlinjen med to gamle cubanere. De fikset oss billigere sigarer, og alt var fryd og gammen.
Som du ser fikk jeg den beste plassen.
Casa de la musica ble besøkt, og jeg kan love deg at jeg ALDRI noensinne har følt meg så hvit. Det var meg og Lillian som tok turen dit, og vi ble vel egentlig buet ut med olme, kalde, cubanske blikk. Likeve en opplevelse vi vil huske.
Mesteparten av byen var fortsatt lik som den var på 50 tallet, da med tanke på arkitektur og ikke minst inventar i bygningene. 7 eleven var selvfølgelig ikke å se, og spurte vi om marlboro på butikken måtte vi spørre om igjen.. Litt av en by, men tre dager holdt i denne omgang!
Vi gjorde selvfølgelig mye mer enn det jeg har skrevet om (revolusjonsmuseum, tiggerbarn som bare ville ha snop, chinatown ++) men jeg kan da for faen ikke skrive alt heller!!!!
MEN, bilder sier mer en tusenvis av ord, såååå:


Vi kjørte også hest 0g vogn, men hesten var litt sint.. Det var egentlig kusken også, så det ble en riiimelig dyr tur.
El Che
Hotellromchill. Verdens styggeste hotell forresten. Gikk verken an å trekke i snoren eller å åpne vinduet på meg og ingvilds rom.......
I morgen skal vi innom et visstnok helt nydelig sted som lyder navnet Tulum, og er 45 min unna Playa, som er her vi bor. Blir nok en hel del bilder fra det også. Nå må jeg freshe meg litt opp, jeg skal nemlig ut en aldri så liten tur med naboene :-)
Vi lover herved å oppdatere bloggen oftere. Jeg sverger på Ingvilds motvilje til å spise storfekjøtt.
Fred ut! Og du... Hasta la victoria siempre ;)
xoxo
- Sandyyy

2 kommentarer:

  1. HAHA! Vettu, nå ble det jommen meg høytlesning på vorspiel i Kråkeslottet! Vi er med dere i ånden. Det så skikkelig fett ut i Havana ass, og SKIKKELIG koselig i den bilen :) Ja til mer blogging! Kanskje en videoblogg, ye? Kusikus Sophie

    SvarSlett
  2. Ååe, misunnelig på Sandra sin plass i bilen :( men, som sagt; VIDEOBLOGG!

    :)

    SvarSlett